Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20 110 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20 110 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
315/35 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

1162 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20 110 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 315/35 R20.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 SUV marki Dunlop

Opony letnie Dunlop najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia pewną przyczepność na różnych nawierzchniach. Zoptymalizowany wzór bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu, gwarantując lepszą kontrolę nad pojazdem nawet podczas intensywnych opadów.

Opona osobowa oraz SUV – 315/35 R20 110 Y

Opony osobowe Dunlop to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 315/35 R20 Sport Maxx RT 2 SUV XL FR

Zadaniem opon letnich Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315 35 R20 110Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 315/35 R20 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (315) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (35) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 20). Opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV ma indeks prędkości Y dopuszczający jazdę z prędkością do 300 km/h. Indeks nośności 110 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1060 kilogramów na koło.

Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 315/35 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Sport Maxx RT 2 SUV
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, MFS
Kod produktu 5043

XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MFS

Etykieta unijna opon 315/35 R20 110Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20 110 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 315/35 R20 110 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Wybór opon z myślą o zmniejszeniu hałasu zewnętrznego to nie tylko krok ku zwiększeniu komfortu jazdy, ale również istotny element ochrony środowiska. Unijna etykieta dołączona do produktu zawiera kluczowe informacje o poziomie hałasu generowanego przez ogumienie, co pozwala kierowcom świadomie wybrać modele optymalne zarówno dla siebie, jak i dla otoczenia. Parametr ten jest wyrażany w decybelach (dB) i przedstawiany za pomocą piktogramu z falą dźwiękową oraz literami. A lub B oznacza cichszą oponę, zaś C - nieco głośniejszą. Ciekawostką jest to, że nawet niewielka redukcja głośności opon może znacząco obniżyć ogólny poziom szumu w miastach, przyczyniając się do stworzenia spokojniejszego i zdrowszego środowiska dla mieszkańców. Wybierając opony z klasyfikacją A lub B, nie tylko zyskujesz na przyjemności z jazdy, ale również wspierasz inicjatywy ekologiczne, zmniejszając hałas w obszarach zabudowanych lub tam, gdzie żyją dzikie zwierzęta.