Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 255/55 R19 111 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 255/55 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 255/55 R19 111 W XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 255/55 R19.
Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 SUV marki Dunlop
Opony letnie Dunlop zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Specjalna mieszanka gumowa odporna na wyższe temperatury zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, wspierając stabilność prowadzenia i ograniczając zużycie opon. Dodatkowo mniejsza liczba nacięć i niższe opory toczenia pomagają zmniejszyć spalanie paliwa, co przekłada się na bardziej ekonomiczną jazdę.
Opona osobowa oraz SUV – 255/55 R19 111 W
Opony osobowe Dunlop reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 255/55 R19 Sport Maxx RT 2 SUV XL FR
Celem opon letnich Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 255 55 R19 111W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 255/55 R19 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (255) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (55) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 19). Następne oznaczenia (111 oraz W) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1090 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/55 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT 2 SUV |
Etykieta UE | C / A / 70 dB |
Indeks nośności | 111 (do 1090 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (MFS) |
Oznaczenia | XL, MFS |
Kod produktu | 5046 |
XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2 SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 255/55 R19 111W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 255/55 R19 111 W XL FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Opór toczenia: klasa C
Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa A
System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.