Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19 103 W XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19 103 W - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/55 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

590 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19 103 W XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 SUV marki Dunlop

Opony letnie Dunlop przeznaczone do użytku w temperaturach powyżej 7°C zapewniają optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa twardość ogumienia w cieplejszych warunkach, co przekłada się na stabilniejszą jazdę podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów. Dodatkowo twardszy (asymetryczny) bieżnik z mniejszą liczbą nacięć ogranicza opory toczenia, wspierając oszczędność paliwa oraz efektywne hamowanie.

Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R19 103 W

Opony osobowe Dunlop to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 225/55 R19 Sport Maxx RT 2 SUV XL FR

Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225 55 R19 103W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 225/55 R19 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 55 i średnica 19 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 103 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 875 kilogramów na pojedyncze koło).

Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 4 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/55 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Sport Maxx RT 2 SUV
Etykieta UE C / B / 70 dB
Indeks nośności 103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, MFS
Kod produktu 62327

XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MFS

Etykieta unijna opon 225/55 R19 103W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19 103 W XL FR uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 225/55 R19 103 W: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.