Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19 91 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19 91 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/30 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

826 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19 91 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/30 R19 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa

Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 marki Dunlop

Opony letnie Dunlop są przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o zwiększonej odporności na przegrzanie przekłada się na lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a zoptymalizowany bieżnik asymetryczny minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja z ograniczoną liczbą nacięć obniża opory toczenia, co wspiera oszczędność paliwa oraz komfort prowadzenia, zwłaszcza na dłuższych trasach.

Opona osobowa – 255/30 R19 91 Y

Opony osobowe Dunlop zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 255/30 R19 Sport Maxx RT 2 XL FR

Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 255 30 R19 91Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Prezentowany rozmiar 255/30 R19 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (255) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (30) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 19). Model Dunlop Sport Maxx RT 2 posiada indeks nośności 91 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 615 kg oraz indeks prędkości Y zezwalający na jazdę do 300 km/h.

Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/30 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Sport Maxx RT 2
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, Y301, ZR, MFS
Kod produktu 5114

XL, Y301, ZR, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Y301, ZR, MFS

Etykieta unijna opon 255/30 R19 91Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19 91 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Dunlop Sport Maxx RT 2 255/30 R19 91 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.