Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17 94 Y FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17 94 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/45 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

410 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17 94 Y FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 94 Y oraz rozmiar 235/45 R17.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 marki Dunlop

Opony letnie Dunlop są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.

Opona osobowa – 235/45 R17 94 Y

Segment opon osobowych Dunlop obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 235/45 R17 Sport Maxx RT 2 FR

Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 235 45 R17 94Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 235/45 R17 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (235) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (45) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 17). Opony Dunlop Sport Maxx RT 2 mają indeks szybkości Y (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 300 km/h) i indeks nośności 94 (dopuszczający obciążenie równe 670 kg na oponę).

Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17 Rant ochronny (MFS)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 6 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/45 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Sport Maxx RT 2
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia Y301, ZR, MFS
Kod produktu 6982

Y301, ZR, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2?

  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – Y301, ZR, MFS

Etykieta unijna opon 235/45 R17 94Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17 94 Y FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Dunlop Sport Maxx RT 2 235/45 R17 94 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.