Dunlop Sport Maxx RT 2 205/50 R17 93 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 205/50 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 205/50 R17 93 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/50 R17 oraz podwyższony indeks nośności 93 (do 650 kg na oponę).
Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 marki Dunlop
Opony letnie doskonale sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy. Zaawansowana technologia produkcji przekłada się na świetną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a niskie opory toczenia wspierają oszczędność paliwa. Dzięki temu opony letnie Dunlop sprawdzają się zwłaszcza na dłuższych trasach, oferując lepszy komfort i mniejszą podatność na boczne podmuchy wiatru.
Opona osobowa – 205/50 R17 93 Y
Opony osobowe Dunlop to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 205/50 R17 Sport Maxx RT 2 XL FR
Zadaniem opon letnich Dunlop Sport Maxx RT 2 205 50 R17 93Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 205/50 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Opony Dunlop Sport Maxx RT 2 mają indeks szybkości Y (oznaczający dopuszczalną prędkość = 300 km/h) i indeks nośności 93 (wskazujący maksymalne obciążenie = 650 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 12 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/50 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT 2 |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 93 (do 650 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (MFS) |
Oznaczenia | XL, Y301, ZR, MFS |
Kod produktu | 5094 |
XL, Y301, ZR, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 205/50 R17 93Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 205/50 R17 93 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe dla wszystkich sprzedawanych modeli w Unii Europejskiej, pomagają kierowcom w ocenie trzech istotnych parametrów. Jest to: zachowanie opony na mokrej nawierzchni, hałas generowany podczas jazdy i zużycie paliwa. Dostępność tych informacji na widocznie umieszczonej naklejce umożliwia łatwe porównanie różnych produktów, co jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Etykieta unijna opony oferuje cenny wgląd w jej wydajność hamowania na mokrej nawierzchni, ale to tylko jedna z wielu cech, które należy rozważyć przy wyborze nowego ogumienia. Klasyfikacja od "A" do "E" (do niedawna jeszcze "F" czy nawet "G") jest bezpośrednim wskaźnikiem potencjalnej drogi zatrzymywania się na pokrytych wodą drogach, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Kierowcy powinni jednak pamiętać, że optymalny wybór ogumienia uwzględnia również inne aspekty, takie jak zużycie paliwa, hałas, a także specyficzne cechy pojazdu i preferencje jazdy. Wybierając opony, warto więc spojrzeć na ten parametr w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę także inne cechy na etykiecie, aby zapewnić sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort oraz ekonomiczność użytkowania pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.