Dunlop SP Winter Sport 4D 235/55 R19 101 V N0 FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop SP Winter Sport 4D 235/55 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop SP Winter Sport 4D 235/55 R19 101 V N0 FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model SP Winter Sport 4D stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 101 V oraz rozmiar 235/55 R19.
Nowa opona zimowa SP Winter Sport 4D marki Dunlop
Opony zimowe Dunlop wykonane z mieszanki gumowej wzbogaconej o krzemionkę, zachowują elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność i stabilność toru jazdy. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami i solidnymi blokami w strefie barkowej wspiera kontrolę nad pojazdem, zapewniając komfort i bezpieczeństwo w zmiennych zimowych warunkach.
Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R19 101 V
Opony osobowe Dunlop zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 235/55 R19 SP Winter Sport 4D N0 FR
Zadaniem opon zimowych Dunlop SP Winter Sport 4D 235 55 R19 101V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 235/55 R19 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Następne oznaczenia (101 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Dunlop SP Winter Sport 4D. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 825 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/55 R19 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | SP Winter Sport 4D |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Rant ochronny | Tak (MFS) |
Homologacja | Tak (N0) |
Oznaczenia | N0, 3PMSF, M+S, MFS |
Kod produktu | 14877 |
N0, 3PMSF, M+S, MFS – co oznaczają symbole w modelu SP Winter Sport 4D?
- N0 / Homologacja (N0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 235/55 R19 101V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop SP Winter Sport 4D 235/55 R19 101 V N0 FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od wprowadzenia regulacji, wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety z ujednoliconym wyglądem, prezentujące trzy podstawowe parametry. To przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz poziom hałasu. Takie oznaczenie ułatwia kierowcom porównanie różnych modeli. Przekłada się to na świadomy wybór najlepszego ogumienia zgodnego z ich potrzebami i możliwościami finansowymi.

Opór toczenia: klasa D
Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się technicznym detalem, ma znaczący wpływ na jakość życia w przestrzeni miejskiej. Jego wysoki poziom w miastach, do którego przyczyniają się opony gorszej jakości, może mieć związek z problemami zdrowotnymi takimi jak stres, zaburzenia snu czy nawet choroby serca. Dlatego ogumienie o niższym poziomie głośności (poniżej 70 decybeli), szczególnie te z literą A na etykiecie, jest coraz bardziej cenione nie tylko przez kierowców, ale także przez planistów miejskich. Zastosowanie takich opon w transporcie publicznym i pojazdach dostawczych może znacząco przyczynić się do poprawy środowiska akustycznego w miastach.