Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20 101 Y XL Run Flat FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 5 dni
Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20 101 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/40 R20
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / A / 70 dB
XL, DSST, NR1, Y301, M+S, ZR, MFS

Oczekujemy na dostawę

Zakup tej opony jest chwilowo wstrzymany ze względu na niski stan magazynowy (poniżej 4 sztuk).

Zadzwoń, zapytać o ostatnie sztuki lub termin spodziewanej dostawy.

727 668 422

Zastosowanie opony Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20 101 Y XL Run Flat FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model SP Sport Maxx GT 600 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/40 R20 oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia SP Sport Maxx GT 600 marki Dunlop

Opony letnie Dunlop wyróżnia specjalna mieszanka gumowa, przystosowana do wysokich temperatur, dzięki czemu zachowują trwałość oraz optymalną twardość w upalne dni. Asymetryczny bieżnik o ograniczonej liczbie nacięć i rowków zapewnia doskonałą przyczepność, nawet podczas deszczu, a krótsza droga hamowania gwarantuje bezpieczeństwo i skuteczność w zróżnicowanych warunkach pogodowych.

Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R20 101 Y

Opony osobowe Dunlop to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 255/40 R20 SP Sport Maxx GT 600 XL Run Flat FR

Opony letnie Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255 40 R20 101Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 255/40 R20 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (40), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Opony Dunlop SP Sport Maxx GT 600 mają indeks prędkości Y (oznaczający maksymalną szybkość = 300 km/h) oraz indeks nośności 101 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 825 kg na oponę).

Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 1 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 5 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/40 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Dunlop
Klasa premium
Model SP Sport Maxx GT 600
Etykieta UE D / A / 70 dB
Indeks nośności 101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
RUN FLAT Tak (DSST)
Oznaczenia XL, DSST, NR1, Y301, M+S, ZR, MFS
Kod produktu 45580

XL, DSST, NR1, Y301, M+S, ZR, MFS – co oznaczają symbole w modelu SP Sport Maxx GT 600?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • DSST / Technologia Run Flat pozwala na kontynuowanie jazdy nawet po całkowitej utracie ciśnienia w oponie, eliminując potrzebę natychmiastowej wymiany. Opony te umożliwiają przejechanie około 80 km z prędkością do 80 km/h, zapewniając bezpieczeństwo i wygodę w nagłych sytuacjach.
  • NR1 / Homologacja (NR1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Nissan. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, DSST, NR1, Y301, M+S, ZR, MFS

Etykieta unijna opon 255/40 R20 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20 101 Y XL Run Flat FR uzyskała wynik: D/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Dunlop SP Sport Maxx GT 600 255/40 R20 101 Y: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybór jakości opon ma kluczowe znaczenie dla efektywności paliwowej pojazdów. Na etykiecie unijnej opór toczenia jest oceniany w skali od A do E, gdzie A oznacza ogumienie z najmniejszym oporem toczenia. Oznacza on, że samochód potrzebuje mniej energii do jazdy, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.