Dunlop All Season 2 205/55 R16 91 V

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop All Season 2 205/55 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop All Season 2 205/55 R16 91 V objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model All Season 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/55 R16 oraz indeks nośności i prędkości 91 V.
Nowa opona całoroczna All Season 2 marki Dunlop
Opony wielosezonowe Dunlop, przeznaczone głównie do jazdy miejskiej, oferują zrównoważone osiągi przez cały rok. Mieszanka gumowa przystosowanej do umiarkowanych temperatur oraz bieżnika łączącego cechy opon letnich i zimowych, zapewniają dobrą przyczepność na różnych nawierzchniach. Ogumienie całoroczne pozwala dodatkowo uniknąć sezonowej wymiany, oferując bezpieczeństwo i komfort w zmiennych warunkach pogodowych.
Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 91 V
Opony osobowe Dunlop stanowią kwintesencję nowoczesnych rozwiązań technologicznych w dziedzinie motoryzacji. Stworzone z myślą o szerokiej gamie samochodów - od miejskich kompaktów aż po sportowe coupe i eleganckie limuzyny. Inteligentnie zaprojektowana struktura wewnętrzna z warstwami stalowymi zapewnia wyjątkową sztywność i odporność na deformacje. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność nawet w trudnych warunkach drogowych. Zredukowane drgania i obniżony poziom hałasu znacząco podnoszą komfort podróżowania, czyniąc te opony idealnym wyborem zarówno na krótkie miejskie trasy, jak i dalekie podróże.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 205/55 R16 All Season 2
Opony całoroczne Dunlop All Season 2 205 55 R16 91V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/55 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opony Dunlop All Season 2 mają indeks prędkości V (informujący o dopuszczalnej szybkości = 240 km/h) oraz indeks nośności 91 (oznaczający maksymalne obciążenie = 615 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/55 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | All Season 2 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 55287 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All Season 2?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 205/55 R16 91V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop All Season 2 205/55 R16 91 V uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązuje etykietowanie opon. Pomaga ono kierowcom w porównywaniu modeli pod względem efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety w formie naklejek umieszczonych na bieżniku są wymagane dla opon samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów, co ułatwia wybór odpowiedniego ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdująca się na unijnej etykiecie opony, jest kluczowa dla kierowców poszukujących nie tylko wydajnego, ale przede wszystkim bezpiecznego ogumienia. Skala od "A" do "E" (kiedyś kończąca się na "F" oraz "G") pozwala na szybką orientację w wydajności hamowania opony na mokrych powierzchniach. Wyższa klasa, symbolizująca krótszą drogę hamowania, oznacza lepszą reakcję opony w sytuacjach awaryjnych. Choć różnice między poszczególnymi notami są istotne, należy pamiętać, że każdorazowo wybór opony powinien być podyktowany indywidualnymi potrzebami i warunkami eksploatacji pojazdu, z uwzględnieniem wszystkich kwestii bezpieczeństwa oraz stylu jazdy.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.