Dębica Presto 235/60 R18 107 V XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dębica Presto 235/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dębica Presto 235/60 R18 107 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Presto stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Dębica została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/60 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Presto marki Dębica
Opony letnie Dębica najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia pewną przyczepność na różnych nawierzchniach. Zoptymalizowany wzór bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu, gwarantując lepszą kontrolę nad pojazdem nawet podczas intensywnych opadów.
Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 V
Segment opon osobowych Dębica dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dębica 235/60 R18 Presto XL
Celem opon letnich Dębica Presto 235 60 R18 107V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/60 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 60, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Model Dębica Presto posiada indeks nośności 107 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 975 kg oraz indeks prędkości V zezwalający na jazdę do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 32 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Dębica |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Presto |
Etykieta UE | B / B / 69 dB |
Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL |
Kod produktu | 62369 |
XL – co oznaczają symbole w modelu Presto?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.

Etykieta unijna opon 235/60 R18 107V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dębica Presto 235/60 R18 107 V XL uzyskała wynik: B/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Opór toczenia: klasa B
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.