Continental VanContact Ultra 215/70 R15C 109/107 S

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental VanContact Ultra 215/70 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental VanContact Ultra 215/70 R15C 109/107 S objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model VanContact Ultra stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy innowacyjny symetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia VanContact Ultra marki Continental
Opony letnie zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałą wydajność na suchych i mokrych drogach. Zmniejszone opory toczenia sprzyjają ekonomicznej jeździe, a trwała mieszanka gumowa dodatkowo wydłuża żywotność opon Continental. Dzięki temu kierowca może liczyć na równomierne zużycie bieżnika oraz lepsze prowadzenie przy nagłych manewrach, zwłaszcza podczas dłuższych tras.
Opona dostawcza (do busa) – 215/70 R15 109/107 S
Opony Continental w rozmiarze 215/70R15C w segmencie pojazdów dostawczych wyróżniają się nie tylko dobrym prowadzeniem, ale też wyjątkową odpornością na zużycie i wysokie obciążenia. Dzięki specjalnej konstrukcji stanowią idealny wybór dla VAN-ów, busów i półciężarówek, eksploatowanych na co dzień w trudnych warunkach. Zastosowanie podwójnego indeksu nośności umożliwia precyzyjne dostosowanie do różnych potrzeb użytkowych, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 215/70 R15 VanContact Ultra
Opony letnie Continental VanContact Ultra 215 70 R15C 109/107S zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Prezentowany rozmiar 215/70 R15 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (215) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (70) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 15). Model Continental VanContact Ultra posiada indeks nośności 109/107 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1030 kg oraz indeks prędkości S zezwalający na jazdę do 180 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/70 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | VanContact Ultra |
Etykieta UE | B / A / 71 dB |
Indeks nośności | 109/107 (do 1030 kg/oponę) |
Indeks prędkości | S (do 180 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 43044 |
C – co oznaczają symbole w modelu VanContact Ultra?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 215/70 R15 109/107S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental VanContact Ultra 215/70 R15C 109/107 S uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa B
Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.