Continental VanContact A/S Ultra 235/65 R16C 121/119 Q

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental VanContact A/S Ultra 235/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental VanContact A/S Ultra 235/65 R16C 121/119 Q objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model VanContact A/S Ultra stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach, precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony czy technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/65 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona całoroczna VanContact A/S Ultra marki Continental
Opony całoroczne Continental są zaprojektowane tak, aby zapewniać bezpieczeństwo w różnych warunkach pogodowych przez cały rok. Łączą cechy produktów letnich i zimowych, dzięki czemu sprawdzają się zarówno na suchych, jak i ośnieżonych drogach. Centralna część bieżnika z licznymi lamelami (zygzakowatymi nacięciami) poprawia przyczepność na śniegu, a symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w zimowych warunkach.
Opona dostawcza (do busa) – 235/65 R16 121/119 Q
Opony dostawcze Continental w rozmiarze 235/65R16C przeznaczone zostały do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Charakteryzuje je również podwójny indeks nośności, który rozróżnia obciążenie przy montażu na pojedynczej feldze oraz w układzie bliźniaczym. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają doskonałą kontrolę i przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym pozostają odporne na uszkodzenia mechaniczne i nadmierne zużycie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 235/65 R16 VanContact A/S Ultra
Zadaniem opon wielosezonowych Continental VanContact A/S Ultra 235 65 R16C 121/119Q jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/65 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 65, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Opony Continental VanContact A/S Ultra posiadają indeksy 121/119Q. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 160 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 1450 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | VanContact A/S Ultra |
Etykieta UE | B / B / 72 dB |
Indeks nośności | 121/119 (do 1450 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Q (do 160 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 49091 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu VanContact A/S Ultra?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 235/65 R16 121/119Q – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental VanContact A/S Ultra 235/65 R16C 121/119 Q uzyskała wynik: B/B/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Opór toczenia: klasa B
Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.