Continental UltraContact NXT 225/50 R18 99 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental UltraContact NXT 225/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental UltraContact NXT 225/50 R18 99 W XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model UltraContact NXT stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/50 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia UltraContact NXT marki Continental
Opony letnie zostały stworzone z myślą o jeździe od późnej wiosny do wczesnej jesieni, kiedy średnia temperatura przekracza 7°C. Twardsza mieszanka gumowa zapewnia lepszą przyczepność oraz skuteczne hamowanie, a dodatkowe kanały w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, zwiększając bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Ponadto zoptymalizowana konstrukcja wspiera oszczędność paliwa, co czyni opony letnie Continental doskonałym wyborem na cieplejsze miesiące.
Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R18 99 W
Opony osobowe Continental to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 225/50 R18 UltraContact NXT XL FR
Zadaniem opon letnich Continental UltraContact NXT 225 50 R18 99W jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 225/50 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 50 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Continental UltraContact NXT posiada indeks nośności 99 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 775 kg oraz indeks prędkości W umożliwiający jazdę do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 19 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | UltraContact NXT |
Etykieta UE | A / A / 69 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, CRM, EV, FR |
Kod produktu | 54659 |
XL, CRM, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu UltraContact NXT?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- CRM / Technologia CRM (Contains Recycled Material) wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu, zastępując tradycyjne surowce w konstrukcji opon. Dzięki zastosowaniu poliestru z przetworzonych butelek PET, opony z technologią CRM przyczyniają się do zmniejszenia ilości odpadów i wspierają zrównoważony rozwój, zachowując wysoką jakość i trwałość.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/50 R18 99W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental UltraContact NXT 225/50 R18 99 W XL FR uzyskała wynik: A/A/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku unijne etykiety na oponach standaryzują informacje o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Te dane pozwalają kierowcom na łatwe porównanie różnych wyrobów oponiarskich. Te ujednolicone oznaczenia są ważne dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Umożliwiają bowiem trafny wybór ogumienia dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Opór toczenia: klasa A
Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Wybór opon z niskim poziomem hałasu zewnętrznego może znacznie poprawić Twoje doświadczenia z jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten jest podawany w decybelach (dB), z wartościami od 67 do 78 dB. Ogumienie jest klasyfikowane jako A, B, lub C, gdzie A oznacza najcichsze wyroby, idealne dla tych, którzy cenią ciszę podczas jazdy. Warto zwrócić uwagę, że różnica 3 dB może podwoić percepcję hałasu zewnętrznego i wpłynąć na odbiór bodźców w kabinie. Znajomość tej informacji pomoże Ci wybrać opony, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom, aby zyskać więcej komfortu podczas podróży na trasach szybkiego ruchu.