Continental UltraContact 225/60 R18 100 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental UltraContact 225/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental UltraContact 225/60 R18 100 V FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model UltraContact stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 100 V oraz rozmiar 225/60 R18.
Nowa opona letnia UltraContact marki Continental
Opony letnie Continental przeznaczone do użytku w temperaturach powyżej 7°C zapewniają optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa twardość ogumienia w cieplejszych warunkach, co przekłada się na stabilniejszą jazdę podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów. Dodatkowo twardszy (asymetryczny) bieżnik z mniejszą liczbą nacięć ogranicza opory toczenia, wspierając oszczędność paliwa oraz efektywne hamowanie.
Opona osobowa oraz SUV – 225/60 R18 100 V
Opony osobowe Continental to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 225/60 R18 UltraContact FR
Zadaniem opon letnich Continental UltraContact 225 60 R18 100V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 225/60 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opona Continental UltraContact ma indeks prędkości V dopuszczający jazdę z prędkością do 240 km/h. Indeks nośności 100 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 800 kilogramów na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | UltraContact |
Etykieta UE | B / A / 69 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | EV, FR |
Kod produktu | 47784 |
EV, FR – co oznaczają symbole w modelu UltraContact?
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 225/60 R18 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental UltraContact 225/60 R18 100 V FR uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Opór toczenia: klasa B
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność na mokrym jest kluczowa dla utrzymania kontroli nad pojazdem w deszczowe dni. Opony klas "A", "B" czy "C" gwarantują najkrótszą drogę hamowania, co jest nieocenione w nagłych sytuacjach. Warto jednak zauważyć, że oprócz jakości hamowania, ważna jest również regularna kontrola stanu ogumienia, w tym głębokości bieżnika - może to wpływać na zachowanie się gumy na mokrej drodze. Zapewnienie odpowiedniego ciśnienia i stanu opon nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale także zwiększa wydajność paliwową pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.