Continental UltraContact 205/50 R17 93 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental UltraContact 205/50 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental UltraContact 205/50 R17 93 Y XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model UltraContact stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 93 (do 650 kg na oponę) oraz rozmiar 205/50 R17.
Nowa opona letnia UltraContact marki Continental
Opony letnie Continental są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia przyczepność w zróżnicowanych warunkach, a zoptymalizowany asymetryczny bieżnik ogranicza ryzyko aquaplaningu, poprawiając kontrolę nad pojazdem w czasie deszczu. Dodatkowo charakterystyczna konstrukcja wspiera pewne prowadzenie w zakrętach, zwiększając bezpieczeństwo wiosną, latem oraz wczesną jesienią.
Opona osobowa – 205/50 R17 93 Y
Opony osobowe Continental zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 205/50 R17 UltraContact XL FR
Opony letnie Continental UltraContact 205 50 R17 93Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 205/50 R17 należy czytać następująco: szerokość opony 205 mm, wysokość profilu 50 i średnica 17 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Continental UltraContact mają indeks prędkości Y (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 300 km/h) i indeks nośności 93 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 650 kilogramów / oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/50 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | UltraContact |
Etykieta UE | B / A / 69 dB |
Indeks nośności | 93 (do 650 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, EV, FR |
Kod produktu | 54690 |
XL, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu UltraContact?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 205/50 R17 93Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental UltraContact 205/50 R17 93 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Opór toczenia: klasa B
Etykieta unijna na oponach, z segmentem w lewym górnym rogu określającym spalanie paliwa, jest nieocenioną wskazówką dla oszczędnych kierowców. Opony klasy A (zielony) zapewniają największe oszczędności paliwowe, przyczyniając się tym samym do redukcji emisji spalin, podczas gdy klasy E (czerwony) są najmniej wydajne pod tym względem. Dokonując świadomego wyboru wpływasz nie tylko na stan swojego portfela, ale i na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.