Continental UltraContact 195/55 R16 91 T XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Continental UltraContact 195/55 R16 91 T - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
195/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

561 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental UltraContact 195/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental UltraContact 195/55 R16 91 T XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model UltraContact stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 195/55 R16 oraz podwyższony indeks nośności 91 (do 615 kg na oponę).

letnia osobowa EV / electric

Nowa opona letnia UltraContact marki Continental

Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o ciepłych warunkach pogodowych. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, która zapewnia stabilne prowadzenie nawet w wysokich temperaturach. Asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków niż w oponach zimowych zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność. Dzięki temu opony letnie Continental oferują pewność i bezpieczeństwo jazdy zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.

Opona osobowa – 195/55 R16 91 T

Segment opon osobowych Continental obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 195/55 R16 UltraContact XL FR

Zadaniem opon letnich Continental UltraContact 195 55 R16 91T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 195/55 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 195 mm, wysokość profilu 55 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Continental UltraContact posiada indeks nośności 91 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 615 kg oraz indeks prędkości T umożliwiający jazdę do 190 km/h.

Continental UltraContact 195/55 R16 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 45 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/55 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Continental
Klasa premium
Model UltraContact
Etykieta UE C / A / 69 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, EV, FR
Kod produktu 42900

XL, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu UltraContact?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, EV, FR

Etykieta unijna opon 195/55 R16 91T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental UltraContact 195/55 R16 91 T XL FR uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Continental UltraContact 195/55 R16 91 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny opony, prezentowany na unijnej etykiecie, jest istotnym wskaźnikiem zarówno dla ekologii, jak i komfortu jazdy. Podawany jest w decybelach oraz przez piktogram z trzema literami: A, B, C. Opony oznaczone klasą C są najmniej komfortowe dla otoczenia, podczas gdy te z literą A - najcichsze i najbardziej przyjazne środowisku. Ciekawostką jest to, że dźwięk emitowany przez opony nie tylko wpływa na przyjemność jazdy, ale może też mieć wpływ na zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu ruchliwych dróg oraz na dzikie zwierzęta. Niski poziom szumu zewnętrznego przyczynia się do zmniejszenia stresu akustycznego i poprawy jakości życia. Dlatego świadomy wybór opon z jedną falą na etykiecie to nie tylko korzyść dla kierowcy, ale także wkład w lepszą jakość środowiska.