Continental UltraContact 175/80 R14 88 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental UltraContact 175/80 R14
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental UltraContact 175/80 R14 88 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model UltraContact stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/80 R14 oraz indeks nośności i prędkości 88 T.
Nowa opona letnia UltraContact marki Continental
Opony letnie Continental są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.
Opona osobowa oraz SUV – 175/80 R14 88 T
Opony osobowe Continental to najchętniej wybierany segment ogumienia, projektowany tak, aby sprostać potrzebom zarówno miejskich kompaktów, jak i luksusowych limuzyn. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym znacząco ograniczają opory toczenia, przekładając się na odczuwalnie niższe spalanie paliwa. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe osiągi w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona struktura bieżnika przedłuża żywotność opony. W rezultacie kierowcy otrzymują bezpieczne, komfortowe i trwałe rozwiązanie, gwarantujące pewną trakcję w każdej sytuacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 175/80 R14 UltraContact
Opony letnie Continental UltraContact 175 80 R14 88T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 175/80 R14 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 175 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (80) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 14 cali. Opona Continental UltraContact ma indeks prędkości T pozwalający na jazdę do 190 km/h. Indeks nośności 88 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 560 kg na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 47 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 175/80 R14 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | UltraContact |
Etykieta UE | C / A / 69 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Oznaczenia | EV |
Kod produktu | 47763 |
EV – co oznaczają symbole w modelu UltraContact?
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.

Etykieta unijna opon 175/80 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental UltraContact 175/80 R14 88 T uzyskała wynik: C/A/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to parametr określany na unijnej etykiecie opony, który wskazuje efektywność zatrzymywania pojazdu na mokrym podłożu. Jest on klasyfikowany od A do E (do 2021 roku była to litera G), gdzie A oznacza najwyższą skuteczność, a E - najniższą. Ten wskaźnik jest wynikiem testów standardowych, pomagających oceniać produkty oponiarskie w różnych warunkach. Wybierając ogumienie, warto zwrócić uwagę na ten czynnik, aby zrozumieć, jak zachowuje się ono w deszczowe dni. Warto jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu aspektów wyboru odpowiedniej opony.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Ciekawym faktem w świecie motoryzacji jest to, że poziom hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, mierzony w decybelach (dB) i klasyfikowany od A do C, ma nie tylko znaczenie dla komfortu jazdy, ale wpływa również na ogólny szum drogowy. Opony klasy A, najcichsze, mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w miastach. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, wybór cichszych opon staje się ważnym aspektem zrównoważonego stylu życia. Dodatkowo, opony o niższym hałasie zewnętrznym są szczególnie pożądane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które naturalnie są cichsze od tradycyjnych pojazdów.