Continental CrossContact ATR 265/60 R18 110 H FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Continental CrossContact ATR 265/60 R18 110 H - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
265/60 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

689 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental CrossContact ATR 265/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental CrossContact ATR 265/60 R18 110 H FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model CrossContact ATR stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 110 H oraz rozmiar 265/60 R18.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia CrossContact ATR marki Continental

Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o obniżonych oporach toczenia sprzyja oszczędności paliwa, co jest szczególnie korzystne podczas dłuższych tras. Dodatkowo opony letnie Continental zwiększają komfort jazdy, redukując hałas i poprawiając precyzję prowadzenia.

Opona osobowa oraz SUV – 265/60 R18 110 H

Opony osobowe Continental to najchętniej wybierany segment ogumienia, projektowany tak, aby sprostać potrzebom zarówno miejskich kompaktów, jak i luksusowych limuzyn. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym znacząco ograniczają opory toczenia, przekładając się na odczuwalnie niższe spalanie paliwa. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe osiągi w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona struktura bieżnika przedłuża żywotność opony. W rezultacie kierowcy otrzymują bezpieczne, komfortowe i trwałe rozwiązanie, gwarantujące pewną trakcję w każdej sytuacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 265/60 R18 CrossContact ATR FR

Celem opon letnich Continental CrossContact ATR 265 60 R18 110H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 265/60 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (265) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (60) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Następne oznaczenia (110 oraz H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Continental CrossContact ATR. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1060 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 210 km/h.

Continental CrossContact ATR 265/60 R18 Rant ochronny (FR)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 265/60 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Continental
Klasa premium
Model CrossContact ATR
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia M+S, FR
Kod produktu 7994

M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu CrossContact ATR?

  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – M+S, FR

Etykieta unijna opon 265/60 R18 110H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental CrossContact ATR 265/60 R18 110 H FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Continental CrossContact ATR 265/60 R18 110 H: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Na etykiecie unijnej opony, hałas zewnętrzny toczenia jest przedstawiany inaczej niż pozostałe parametry. Zamiast klasyfikacji falami rozchodzącego się dźwięku, używa się systemu trzech liter (A, B, C) oraz wyniku pomiaru hałasu w decybelach (dB). Ta unikalna metoda znakowania odzwierciedla zobowiązanie UE do ochrony środowiska. Szum zewnętrzny, inaczej niż ten w kabinie, ma znaczenie dla środowiska i może wpływać na komfort otoczenia, w tym na przykład dzikich zwierząt. Dla kierowców, zrozumienie tej etykiety jest ważne w kontekście wyboru opon, które będą pasować do ich potrzeb oraz zminimalizują wpływ na środowisko.