Continental ContiSportContact 3 195/45 R16 80 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental ContiSportContact 3 195/45 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiSportContact 3 195/45 R16 80 V FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiSportContact 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 195/45 R16 oraz indeks nośności i prędkości 80 V.
Nowa opona letnia ContiSportContact 3 marki Continental
Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Continental poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Opona osobowa – 195/45 R16 80 V
Opony osobowe Continental łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 195/45 R16 ContiSportContact 3 FR
Opony letnie Continental ContiSportContact 3 195 45 R16 80V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 195/45 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 195 mm). Kolejne dwie cyfry (45) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Opona Continental ContiSportContact 3 ma indeks prędkości V który pozwala na jazdę do 240 km/h. Indeks nośności 80 oznacza maksymalne obciążenie 450 kg dla pojedynczego koła.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/45 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | ContiSportContact 3 |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 80 (do 450 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 55010 |
FR – co oznaczają symbole w modelu ContiSportContact 3?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 195/45 R16 80V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiSportContact 3 195/45 R16 80 V FR uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.