Continental ContiEcoContact 5 205/55 R16 91 V MO

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental ContiEcoContact 5 205/55 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiEcoContact 5 205/55 R16 91 V MO objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiEcoContact 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/55 R16 oraz indeks nośności i prędkości 91 V.
Nowa opona letnia ContiEcoContact 5 marki Continental
Opony letnie, zaprojektowane na potrzeby wyższych temperatur (powyżej 7°C), posiadają asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą nacięć, zapewniając większą powierzchnię styku z drogą. Dzięki temu zapewniają lepszą przyczepność, zwłaszcza na rozgrzanym asfalcie lub w czasie ulewnego deszczu. Dzięki swojej konstrukcji opony letnie Continental zwiększają stabilność i bezpieczeństwo pojazdu, oferując komfortową jazdę w cieplejszych miesiącach roku.
Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 91 V
Segment opon osobowych Continental wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 205/55 R16 ContiEcoContact 5 MO
Opony letnie Continental ContiEcoContact 5 205 55 R16 91V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 205/55 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Continental ContiEcoContact 5 mają indeks prędkości V (oznaczający maksymalną szybkość = 240 km/h) oraz indeks nośności 91 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 615 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/55 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | ContiEcoContact 5 |
Etykieta UE | B / B / 71 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Homologacja | Tak (MO) |
Oznaczenia | MO |
Kod produktu | 7193 |
MO – co oznaczają symbole w modelu ContiEcoContact 5?
- MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.

Etykieta unijna opon 205/55 R16 91V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiEcoContact 5 205/55 R16 91 V MO uzyskała wynik: B/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa B
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrej nawierzchni, przedstawiona na etykiecie unijnej opony, jest ważnym parametrem dla każdego kierowcy pragnącego zachować bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Skala oceny przyczepności, od "A" do "E" (dawniej "G"), z "A" wskazującą na najkrótszą drogę hamowania, jest istotnym wskaźnikiem wydajności produktu. Różnice między modelami mogą być znaczące, szczególnie w odniesieniu do długości drogi hamowania, co ma fundamentalne znaczenie podczas deszczu lub innych niepewnych warunków. Warto zwrócić uwagę, że opona z oceną "A" może zatrzymać samochód kilka lub kilkanaście metrów wcześniej niż model z najniższą i najgorszą w swojej klasie oceną przy prędkości 80 km/h. Dlatego też, wybór opon z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do znacznie większego bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.