Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
275/40 R22
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
108 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 73 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

1437 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108 V XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiCrossContact Winter stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF). Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/40 R22 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa ContiCrossContact Winter marki Continental

Opony zimowe Continental to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy w niskich temperaturach. Specjalny symetryczny bieżnik skutecznie odprowadza wodę i śnieg, poprawiając kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach. Zaawansowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność nawet w ekstremalnym chłodzie, co zwiększa przyczepność na śniegu i lodzie.

Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R22 108 V

Opony osobowe Continental to fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu - od miejskich kompaktów po rodzinne sedany, sportowe coupe i eleganckie SUV-y. Dzięki zastosowaniu technologii wielowarstwowego opasania z wykorzystaniem stalowych i nylonowych wzmocnień, opony te zapewniają doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia nawet przy dynamicznej jeździe. Innowacyjna mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych, a przemyślana struktura bieżnika efektywnie rozprasza ciśnienie na całej powierzchni styku z nawierzchnią, skracając drogę hamowania i zwiększając kontrolę nad pojazdem.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 275/40 R22 ContiCrossContact Winter XL FR

Opony zimowe Continental ContiCrossContact Winter 275 40 R22 108V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 275/40 R22 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 275 mm, profil równy 40% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 22 cali ( 55.88 cm). Indeks nośności 108 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1000 kg na oponę, a indeks prędkości V dopuszcza jazdę z prędkością do 240 km/h.

Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/40 R22
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Continental
Klasa premium
Model ContiCrossContact Winter
Etykieta UE D / C / 73 dB
Indeks nośności 108 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 18108

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu ContiCrossContact Winter?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 275/40 R22 108V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108 V XL FR uzyskała wynik: D/C/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach umożliwia łatwe porównanie produktów poprzez informowanie o trzech kluczowych parametrach. To: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja prezentowana jest na skali od A do E dla dwóch pierwszych kryteriów, natomiast szum podczas jazdy jest oceniany od A do C, dodatkowo wskazywany w decybelach i przez maksymalnie trzy fale. Te informacje ułatwiają dobór optymalnego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Continental ContiCrossContact Winter 275/40 R22 108 V: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.