Continental ContiCrossContact LX Sport 275/40 R22 108 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental ContiCrossContact LX Sport 275/40 R22
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiCrossContact LX Sport 275/40 R22 108 Y XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiCrossContact LX Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/40 R22 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia ContiCrossContact LX Sport marki Continental
Opony letnie Continental zapewniają optymalną wydajność od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dzienna temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa i zoptymalizowany bieżnik asymetryczny poprawiają stabilność podczas pokonywania zakrętów, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie auta. Zmniejszone opory toczenia wspierają oszczędność paliwa, zapewniając bardziej ekonomiczną i komfortową jazdę.
Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R22 108 Y
Segment opon osobowych Continental obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 275/40 R22 ContiCrossContact LX Sport XL FR
Zadaniem opon letnich Continental ContiCrossContact LX Sport 275 40 R22 108Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 275/40 R22 należy czytać następująco: szerokość opony 275 mm, wysokość profilu 40 i średnica 22 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Continental ContiCrossContact LX Sport posiada indeks nośności 108 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1000 kg oraz indeks prędkości Y umożliwiający jazdę do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/40 R22 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | ContiCrossContact LX Sport |
Etykieta UE | C / C / 73 dB |
Indeks nośności | 108 (do 1000 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, M+S, FR |
Kod produktu | 8234 |
XL, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu ContiCrossContact LX Sport?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/40 R22 108Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiCrossContact LX Sport 275/40 R22 108 Y XL FR uzyskała wynik: C/C/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
W erze rosnącej popularności samochodów elektrycznych, hałas zewnętrzny opon nabiera nowego znaczenia. Etykieta unijna, określająca go w decybelach i za pomocą klas od A do C, staje się obecnie istotnym aspektem, branym pod uwagę przy wyborze tych wyrobów. Ogumienie z oceną A, najcichsze, jest idealne dla elektryków, podkreślaj ich subtelną naturę i zapewniaj komfort jazdy bez dodatkowego szumu drogowego. Warto zwrócić uwagę na ten aspekt, aby w pełni cieszyć się zaletami cichej technologii elektrycznej.