Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19 111 W XL J LR ContiSeal FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19 111 W - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/55 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
111 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
A / C / 73 dB
XL, J, LR, ContiSeal, M+S, FR

Cena za sztukę

762 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19 111 W XL J LR ContiSeal FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiCrossContact LX Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 255/55 R19.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia ContiCrossContact LX Sport marki Continental

Opony letnie Continental zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Specjalna mieszanka gumowa odporna na wyższe temperatury zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, wspierając stabilność prowadzenia i ograniczając zużycie opon. Dodatkowo mniejsza liczba nacięć i niższe opory toczenia pomagają zmniejszyć spalanie paliwa, co przekłada się na bardziej ekonomiczną jazdę.

Opona osobowa oraz SUV – 255/55 R19 111 W

Opony osobowe Continental to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 255/55 R19 ContiCrossContact LX Sport XL J LR ContiSeal FR

Opony letnie Continental ContiCrossContact LX Sport 255 55 R19 111W są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 255/55 R19 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opona Continental ContiCrossContact LX Sport posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 111 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 1090 kilogramów na oponę).

Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 10 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/55 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Continental
Klasa premium
Model ContiCrossContact LX Sport
Etykieta UE A / C / 73 dB
Indeks nośności 111 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (J, LR)
Oznaczenia XL, J, LR, ContiSeal, M+S, FR
Kod produktu 38128

XL, J, LR, ContiSeal, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu ContiCrossContact LX Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • J / Homologacja (J) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Jaguar. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • LR / Homologacja (LR) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Land Rover. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • ContiSeal / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, J, LR, ContiSeal, M+S, FR

Etykieta unijna opon 255/55 R19 111W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19 111 W XL J LR ContiSeal FR uzyskała wynik: A/C/73 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku unijne etykiety na oponach standaryzują informacje o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Te dane pozwalają kierowcom na łatwe porównanie różnych wyrobów oponiarskich. Te ujednolicone oznaczenia są ważne dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Umożliwiają bowiem trafny wybór ogumienia dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa C Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Continental ContiCrossContact LX Sport 255/55 R19 111 W: opór toczenia – A, hamowanie – C, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa A

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.