Continental ContiCrossContact LX Sport 235/55 R19 101 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental ContiCrossContact LX Sport 235/55 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiCrossContact LX Sport 235/55 R19 101 H objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiCrossContact LX Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 101 H oraz rozmiar 235/55 R19.
Nowa opona letnia ContiCrossContact LX Sport marki Continental
Opony letnie idealnie sprawdzają się w ciepłych warunkach drogowych, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalnie zaprojektowany asymetryczny bieżnik zwiększa efektywność na suchej i mokrej nawierzchni, a zmodyfikowana mieszanka gumowa zapewnia szybszą reakcję przy nagłych hamowaniach. Dzięki tym rozwiązaniom opony letnie Continental oferują wysoki poziom wydajności i realne oszczędności paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R19 101 H
Opony osobowe Continental stanowią kwintesencję nowoczesnych rozwiązań technologicznych w dziedzinie motoryzacji. Stworzone z myślą o szerokiej gamie samochodów - od miejskich kompaktów aż po sportowe coupe i eleganckie limuzyny. Inteligentnie zaprojektowana struktura wewnętrzna z warstwami stalowymi zapewnia wyjątkową sztywność i odporność na deformacje. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność nawet w trudnych warunkach drogowych. Zredukowane drgania i obniżony poziom hałasu znacząco podnoszą komfort podróżowania, czyniąc te opony idealnym wyborem zarówno na krótkie miejskie trasy, jak i dalekie podróże.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 235/55 R19 ContiCrossContact LX Sport
Opony letnie Continental ContiCrossContact LX Sport 235 55 R19 101H zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 235/55 R19 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 235 mm, profil równy 55% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 19 cali ( 48.26 cm). Indeks nośności 101 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 825 kg na oponę, a indeks prędkości H dopuszcza jazdę z prędkością do 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 48 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/55 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | ContiCrossContact LX Sport |
Etykieta UE | C / C / 71 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Oznaczenia | M+S |
Kod produktu | 8049 |
M+S – co oznaczają symbole w modelu ContiCrossContact LX Sport?
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 235/55 R19 101H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiCrossContact LX Sport 235/55 R19 101 H uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.