Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19 103 W XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19 103 W - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
235/50 R19
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE

Cena za sztukę

756 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19 103 W XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model AllSeasonContact 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem, unikalne połączenie właściwości opon letnich i zimowych czy efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R19 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV EV / electric

Nowa opona całoroczna AllSeasonContact 2 marki Continental

Opony całoroczne Continental są zaprojektowane tak, aby zapewniać bezpieczeństwo w różnych warunkach pogodowych przez cały rok. Łączą cechy produktów letnich i zimowych, dzięki czemu sprawdzają się zarówno na suchych, jak i ośnieżonych drogach. Centralna część bieżnika z licznymi lamelami (zygzakowatymi nacięciami) poprawia przyczepność na śniegu, a symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w zimowych warunkach.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R19 103 W

Opony osobowe Continental wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 235/50 R19 AllSeasonContact 2 XL FR

Opony całoroczne Continental AllSeasonContact 2 235 50 R19 103W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 235/50 R19 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 19 cali (48.26 cm). Opony Continental AllSeasonContact 2 posiadają indeks nośności 103 oraz prędkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 875 kilogramów.

Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R19
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Continental
Klasa premium
Model AllSeasonContact 2
Etykieta UE B / B / 71 dB
Indeks nośności 103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, EV, FR
Kod produktu 54815

XL, 3PMSF, M+S, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu AllSeasonContact 2?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, EV, FR

Etykieta unijna opon 235/50 R19 103W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19 103 W XL FR uzyskała wynik: B/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od wprowadzenia regulacji, wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety z ujednoliconym wyglądem, prezentujące trzy podstawowe parametry. To przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz poziom hałasu. Takie oznaczenie ułatwia kierowcom porównanie różnych modeli. Przekłada się to na świadomy wybór najlepszego ogumienia zgodnego z ich potrzebami i możliwościami finansowymi.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Continental AllSeasonContact 2 235/50 R19 103 W: opór toczenia – B, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa B

Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Na etykiecie unijnej opony, hałas zewnętrzny toczenia jest przedstawiany inaczej niż pozostałe parametry. Zamiast klasyfikacji falami rozchodzącego się dźwięku, używa się systemu trzech liter (A, B, C) oraz wyniku pomiaru hałasu w decybelach (dB). Ta unikalna metoda znakowania odzwierciedla zobowiązanie UE do ochrony środowiska. Szum zewnętrzny, inaczej niż ten w kabinie, ma znaczenie dla środowiska i może wpływać na komfort otoczenia, w tym na przykład dzikich zwierząt. Dla kierowców, zrozumienie tej etykiety jest ważne w kontekście wyboru opon, które będą pasować do ich potrzeb oraz zminimalizują wpływ na środowisko.