Bridgestone Turanza 6 235/40 R20 96 V XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Bridgestone Turanza 6 235/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Turanza 6 235/40 R20 96 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Turanza 6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 96 (do 710 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Turanza 6 marki Bridgestone
Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o wyższych temperaturach powietrza. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia stabilne prowadzenie, natomiast asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią poprawiając przyczepność. Dzięki optymalnej konstrukcji opony letnie Bridgestone oferują doskonałe osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, co czyni je idealnym wyborem na cieplejsze i słoneczne miesiące.
Opona osobowa oraz SUV – 235/40 R20 96 V
Opony osobowe Bridgestone reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Bridgestone 235/40 R20 Turanza 6 XL
Celem opon letnich Bridgestone Turanza 6 235 40 R20 96V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/40 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 40, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Model Bridgestone Turanza 6 posiada indeks nośności 96 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 710 kg oraz indeks prędkości V zezwalający na jazdę do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 30 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Bridgestone |
Klasa | premium |
Model | Turanza 6 |
Etykieta UE | A / B / 68 dB |
Indeks nośności | 96 (do 710 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL, AR, Enliten |
Kod produktu | 47169 |
XL, AR, Enliten – co oznaczają symbole w modelu Turanza 6?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- AR / Homologacja (AR) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Alfa Romeo. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- Enliten / Technologia Enliten to innowacyjne rozwiązanie, które obniża masę opony o 10% i zmniejsza opory toczenia o 20%, przyczyniając się do redukcji zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych substancji. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji zwiększa efektywność energetyczną pojazdów, szczególnie elektrycznych, wydłużając ich zasięg.

Etykieta unijna opon 235/40 R20 96V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Turanza 6 235/40 R20 96 V XL uzyskała wynik: A/B/68 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa A
Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Hałas zewnętrzny: 68 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.