Bridgestone Blizzak DM-V3 275/45 R20 110 T XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Bridgestone Blizzak DM-V3 275/45 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Blizzak DM-V3 275/45 R20 110 T XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Blizzak DM-V3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/45 R20 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Blizzak DM-V3 marki Bridgestone
Opony zimowe Bridgestone, wykonane z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki, utrzymują odpowiednią elastyczność nawet przy dużym mrozie, poprawiając przyczepność na śliskich nawierzchniach. Głębokie rowki bieżnika skutecznie radzą sobie z odprowadzaniem wody i śniegu, minimalizując ryzyko aquaplaningu i wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach zimowych.
Opona osobowa oraz SUV – 275/45 R20 110 T
Segment opon Bridgestone do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Bridgestone 275/45 R20 Blizzak DM-V3 XL FR
Opony zimowe Bridgestone Blizzak DM-V3 275 45 R20 110T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 275/45 R20 szerokość bieżnika wynosi 275 mm, wysokość profilu (45), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Opona Bridgestone Blizzak DM-V3 posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 110 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 1060 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/45 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Bridgestone |
Klasa | premium |
Model | Blizzak DM-V3 |
Etykieta UE | E / E / 73 dB |
Indeks nośności | 110 (do 1060 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 29690 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Blizzak DM-V3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/45 R20 110T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Blizzak DM-V3 275/45 R20 110 T XL FR uzyskała wynik: E/E/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa E
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa E
System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.