Bridgestone Blizzak DM-V3 225/70 R16 103 S

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Bridgestone Blizzak DM-V3 225/70 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Blizzak DM-V3 225/70 R16 103 S objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Blizzak DM-V3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 103 S oraz rozmiar 225/70 R16.
Nowa opona zimowa Blizzak DM-V3 marki Bridgestone
Opony zimowe Bridgestone to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy w niskich temperaturach. Specjalny symetryczny bieżnik skutecznie odprowadza wodę i śnieg, poprawiając kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach. Zaawansowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność nawet w ekstremalnym chłodzie, co zwiększa przyczepność na śniegu i lodzie.
Opona osobowa oraz SUV – 225/70 R16 103 S
Opony osobowe Bridgestone to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Bridgestone 225/70 R16 Blizzak DM-V3
Zadaniem opon zimowych Bridgestone Blizzak DM-V3 225 70 R16 103S jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 225/70 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 70 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Bridgestone Blizzak DM-V3 posiada indeks nośności 103 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 875 kg oraz indeks prędkości S umożliwiający jazdę do 180 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/70 R16 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Bridgestone |
Klasa | premium |
Model | Blizzak DM-V3 |
Etykieta UE | E / E / 72 dB |
Indeks nośności | 103 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | S (do 180 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 29750 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Blizzak DM-V3?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/70 R16 103S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Blizzak DM-V3 225/70 R16 103 S uzyskała wynik: E/E/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa E
Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa E
Przyczepność na mokrej nawierzchni, przedstawiona na etykiecie unijnej opony, jest ważnym parametrem dla każdego kierowcy pragnącego zachować bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Skala oceny przyczepności, od "A" do "E" (dawniej "G"), z "A" wskazującą na najkrótszą drogę hamowania, jest istotnym wskaźnikiem wydajności produktu. Różnice między modelami mogą być znaczące, szczególnie w odniesieniu do długości drogi hamowania, co ma fundamentalne znaczenie podczas deszczu lub innych niepewnych warunków. Warto zwrócić uwagę, że opona z oceną "A" może zatrzymać samochód kilka lub kilkanaście metrów wcześniej niż model z najniższą i najgorszą w swojej klasie oceną przy prędkości 80 km/h. Dlatego też, wybór opon z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do znacznie większego bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.