BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16 91 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16 91 V - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
195/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

398 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16 91 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Advantage All-Season stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki BFGoodrich została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 195/55 R16.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna Advantage All-Season marki BFGoodrich

Opony całoroczne BFGoodrich to wszechstronne rozwiązanie dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy i pokonujących niewielkie przebiegi. Kierunkowy bieżnik z licznymi nacięciami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, poprawiając przyczepność w różnych warunkach pogodowych. Twardsza mieszanka gumowa w porównaniu do opon zimowych zapewnia trwałość i solidne osiągi przez cały rok.

Opona osobowa – 195/55 R16 91 V

Segment opon BFGoodrich do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – BFGoodrich 195/55 R16 Advantage All-Season XL

Opony całoroczne BFGoodrich Advantage All-Season 195 55 R16 91V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 195/55 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 195 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Następne oznaczenia (91 i V) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon BFGoodrich Advantage All-Season. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 615 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.

BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 33 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/55 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent BFGoodrich
Klasa średnia
Model Advantage All-Season
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55946

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Advantage All-Season?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/55 R16 91V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16 91 V XL uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony BFGoodrich Advantage All-Season 195/55 R16 91 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.