Barum Bravuris 6 205/55 R16 91 V

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Barum Bravuris 6 205/55 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Barum Bravuris 6 205/55 R16 91 V objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Bravuris 6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Barum została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/55 R16 oraz indeks nośności i prędkości 91 V.
Nowa opona letnia Bravuris 6 marki Barum
Opony letnie Barum wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 91 V
Opony osobowe Barum wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Barum 205/55 R16 Bravuris 6
Opony letnie Barum Bravuris 6 205 55 R16 91V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 205/55 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (205) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (55) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opony Barum Bravuris 6 mają indeks szybkości V (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 240 km/h) i indeks nośności 91 (dopuszczający obciążenie równe 615 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/55 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Barum |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Bravuris 6 |
Etykieta UE | B / B / 69 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Oznaczenia | EV |
Kod produktu | 59003 |
EV – co oznaczają symbole w modelu Bravuris 6?
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.

Etykieta unijna opon 205/55 R16 91V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Barum Bravuris 6 205/55 R16 91 V uzyskała wynik: B/B/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Opór toczenia: klasa B
Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.