Barum Bravuris 5HM 255/30 R19 91 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Barum Bravuris 5HM 255/30 R19 91 Y - opona letnia klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/30 R19
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

610 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Barum Bravuris 5HM 255/30 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Barum Bravuris 5HM 255/30 R19 91 Y XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Bravuris 5HM stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Barum została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 91 (do 615 kg na oponę) oraz rozmiar 255/30 R19.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Bravuris 5HM marki Barum

Opony letnie Barum są przeznaczone do użytku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Płaski asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą rowków zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność i stabilność prowadzenia. Taka konstrukcja zapewnia wydajność na suchej i mokrej drodze, wspierając bezpieczeństwo w różnorodnych warunkach letnich. Dodatkowo odpowiednio dobrana mieszanka gumowa poprawia komfort jazdy, a także pomaga ograniczyć zużycie paliwa.

Opona osobowa – 255/30 R19 91 Y

Opony osobowe Barum to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnych typach pojazdów - od małych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po luksusowe SUV-y. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na zróżnicowanych nawierzchniach i pomagają obniżyć zużycie paliwa. Nowoczesne technologie zastosowane w oponach osobowych zapewniają komfort akustyczny i stabilne prowadzenie. Dodatkowo ich solidna konstrukcja gwarantuje niezawodne parametry użytkowe w każdych warunkach - od krótkich dojazdów w mieście po długie rodzinne podróże.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Barum 255/30 R19 Bravuris 5HM XL FR

Zadaniem opon letnich Barum Bravuris 5HM 255 30 R19 91Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 255/30 R19 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (30), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Następne oznaczenia (91 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Barum Bravuris 5HM. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 615 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 300 km/h.

Barum Bravuris 5HM 255/30 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/30 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Barum
Klasa ekonomiczna
Model Bravuris 5HM
Etykieta UE D / B / 73 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, FR
Kod produktu 22730

XL, FR – co oznaczają symbole w modelu Bravuris 5HM?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FR

Etykieta unijna opon 255/30 R19 91Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Barum Bravuris 5HM 255/30 R19 91 Y XL FR uzyskała wynik: D/B/73 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Barum Bravuris 5HM 255/30 R19 91 Y: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.