Arivo Ultra ARZ 5 235/40 R18 95 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Arivo Ultra ARZ 5 235/40 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Arivo Ultra ARZ 5 235/40 R18 95 W XL FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Ultra ARZ 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Arivo została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Ultra ARZ 5 marki Arivo
Opony letnie Arivo wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 235/40 R18 95 W
Opony osobowe Arivo stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Arivo 235/40 R18 Ultra ARZ 5 XL FR
Zadaniem opon letnich Arivo Ultra ARZ 5 235 40 R18 95W jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/40 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 40, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opony Arivo Ultra ARZ 5 posiadają indeksy 95W. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 270 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 690 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 13 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/40 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Arivo |
Klasa | budżetowa |
Model | Ultra ARZ 5 |
Etykieta UE | C / B / 70 dB |
Indeks nośności | 95 (do 690 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, FR |
Kod produktu | 50392 |
XL, FR – co oznaczają symbole w modelu Ultra ARZ 5?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/40 R18 95W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Arivo Ultra ARZ 5 235/40 R18 95 W XL FR uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Opór toczenia: klasa C
Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.